ANADOLU LİSESİ

Altın Eğitim Anadolu Lisesi

Lise çağlarında öğrencilerimiz öğretmenleri ve arkadaşları ile derin bir bağ kurarlar. Birlikte yeteneklerini ve tutkularını keşfe çıkarlar. Okul bir nevi ikinci evleri haline gelir. Öğrencilerimiz süre içinde aktif rol alırlar. Küçük sınıflarda sürekli iletişim, etkileşim ve fikir paylaşımları ile hedeflerini belirlerler. Öğretmenlerimiz kendi alanları ile ilgili öğrenciler ile gerçek bir bağ kurmak için gayret gösterirler. Sınıfta, kafeteryada, okul öncesi ve sonrasında sürekli paylaşımlar ile moral ve motivasyon desteği yapmaktadırlar.

Altın Eğitim Okulları - Ortaokul ve Anadolu Lisesi Hakkında from Altın Eğitim on Vimeo.

ALTIN EĞİTİM, eğitimi bireyselleştirerek, her öğrencinin zihinsel yetenek ve akademik başarısını en doğru şekilde geliştirip doğru meslek seçmesini ve üniversite sınavında yüksek başarı sağlamasını amaçlar.

Altın Eğitim Anadolu Lisesinde ağırlıklı yabancı dil İngilizce, ikinci yabancı dil Fransızcadır. Okulumuzda öğrencilerin yeteneklerine göre kendilerini geliştirmelerine, yeteneklerine uygun alanları seçmelerine, bu alanlarla ilgili temel bilgi ve becerileri oluşturmalarına, üniversitede ilgi ve isteklerine uygun bölümlere girmelerine ve kimlik karmaşasını aşarak özgüvenlerini kazanmalarına yardımcı olunmaktadır. Altın Eğitim' de öğrencilerin bilgiye ulaşma yollarını öğrenmelerine, üniversite sınavlarında başarılı olmalarına yardımcı olan deneyimli yönetici, akademisyen, öğretmen ve rehber öğretmenlerden oluşan zengin ve nitelikli bir kadro bulunmaktadır.

Lisemizde, hem ortaöğretimde uzman hem de üniversite hazırlıkta deneyimli ve donanımlı öğretmenlerimiz ile yürütülen programlar, öğrencinin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda eğitim öğretim yaparak bir üst okula girişteki başarıyı yüksek tutup doğru yönlendirmeyi hedeflemektedir.

Anadolu Lisemizde Üniversite Hazırlık Çalışmaları

Okullarımızda üniversiteye hazırlanan öğrencilerimizin, ilgi, yetenek ve kapasitelerini tanımaları ve gelişmeleri, toplumsal değerlere uyum içinde yaşamaları, duygusal, zihinsel ve fiziksel alanlarda kendilerini geliştirmeleri, kişisel sorunları çözme konusunda strateji ve alışkanlık kazanmaları ve bunlarla mücadele etmeleri gibi konularda rehberlik edilmektedir. Bu rehberlik çalışmaları süreci şu aşamalarla planlamıştır:

  • Sınava hazırlanmak uzun soluklu bir süreçtir. Bu nedenle konuların ezberlenmesi yerine kavranmaya çalışılması şarttır. Konuyu kavramak ve kullanmak düzenli ve programlı etütlerde yapılan tekrarlarla ve pekiştirmelerle okulumuzda gerçekleştirilir. Kısaca üniversiteye hazırlık süreci sadece 12. sınıfta değil; 9. Sınıfta başlayarak mezun olana kadar devam eder.
    Hafta içi okul derslerine ek olarak öğrencilere her sınıf düzeyinde takviye çalışmalar yapılır. 11. Sınıftan 12. sınıfa geçen öğrencileri, seneye girecekleri sınavın hazırlık sürecine motive etmek için okul kapandıktan sonra 2-4 hafta süresince etütler planlanır.
    Aynı amaçla okullar açılmadan iki hafta önce oryantasyon ve hazır bulunuşluk çalışmaları başlatılır. Okulun açılmasıyla beraber 12. Sınıf müfredat konuları ile birlikte hafta içi okul sonrası ve cumartesi günleri ek dersler yapılır. Ek derslerin yanında öğrencilerin ihtiyacı doğrultusunda birebir etütlerle öğrenci desteklenir. Yılın başından itibaren belirli aralıklarla yapılan deneme sınavlarına yönelik, öğrenciyi kendi hedefine yaklaştıracak, küçük hedefler konulur. Maksat; öğrencinin sınav maratonundan kopmasını engellemek, başarı grafiğinin istikrarlı bir şekilde sürekli yukarı doğru çıkmasını sağlamaktır.

  • Verilen ödevler, öğrenmenin kalıcı hale gelmesi ve konuların net anlaşılması açısından büyük öneme sahiptir. Bu nedenle öğrencilere kendilerine uygun ödevler verilir ve kontrol aşamasında öğrencinin kendi öğrenme sisteminin sorumluluğunu alması sağlanır. Bu yolla öğrencilerimizin okul dışında yapması gereken çalışmaları, görev ve sorumlulukları ile okula getirmesi gereken malzemelerin takibini öğrencinin kendisinin yapması; velilerin de bu çalışmaların kontrol aşamasında okulumuzla işbirliği içinde olması beklenir.

  • Okulumuzda rehberlik ve danışmanlık hizmeti iki kanaldan yürütülmektedir: danışman öğretmen ve rehberlik servisi.
    Okulumuzda sınıf rehber öğretmeninin dışında her öğrencinin bir danışman öğretmeni bulunmaktadır. Danışman öğretmen, öğrencinin akademik ve sosyal gelişimini yakından takip eder, ders çalışmaya motive eder; bir nevi öğrencinin okuldaki velisidir.
    Devam eden sınav hazırlık sürecine ek olarak rehberlik servisi çeşitli rehberlik etkinlikleriyle öğrencilerin moral ve motivasyonunu en yüksek düzeyde tutmaya çalışır. Öğrencilerimizin mesleki seçimleri konusunda sağlıklı karar verebilmeleri için gelecekte yapmak istenilen meslekle ilgili mülakat yapılır. Öğrencilerimize herhangi bir mesleki tercihi varsa bu yönde ilerlemek üzere bilgi verilir. Bazen öğrenci kendi ilgi ve yeteneklerini bilmiyor olabilir. Bu tür durumlarda öğrenciye “Mesleki Eğilim Belirleme”, “Akademik Benlik Kavramı” gibi testler uygulanarak öğrencinin mesleki eğilimi belirlenir. Test sonuçları ile okul derslerinin puan ortalamalarına bakılır. Öğrencinin kişiliğine, ilgi alanlarına ve yeteneklerine göre kendi çıtasına uygun gerçekçi hedefler koyması için rehberlik edilir, daha sonra bu alanda seçmeli derslere yönlendirilir.
    Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda okulumuz rehberlik servisi, birçok başlık altında bireysel ve grupla rehberlik etkinlikleri uygular: mülakat, test, anket, öğrenci – veli seminerleri, veli bilgilendirme mektupları, üniversite tanıtım gezileri, motivasyon gezileri, yurtiçi- yurtdışı kariyer planlama fuarları gibi.

  • Okulumuzda 9.sınıfa gelen her öğrencinin üniversite sınavına hazırlanmaya başladığı kabul edilir. Hem akademik alanda hem de sosyal-kültürel alanda başarılı olabilmenin yollarından biri zamanı verimli kullanma konusundaki alışkanlıkların kazanılmasıdır. Öğrencilerimizin zamanı etkin kullanıp kullanmadıklarını tespit etmek, zamanı etkin kullanamama nedenlerini ortaya çıkarmak, bu konuyla ilgili çözüm yollarını bulmak amacıyla “Zamanı Etkin Kullanma” anketi uygulanır. Anketin sonucuna göre; öğrencilerimizin zamanı etkin kullanabilmeleri için gerekli bireysel görüşme veya grupla seminer çalışması ile gerekli görülürse veli görüşmesi yapılır.

  • Okullarda MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği gereğince, öğrenciler 10. Sınıftan 11. Sınıfa geçerken ilgi, yetenek, istekleri ve akademik başarılarına göre son iki yılda okuyacakları dersleri seçerler. Okulumuzdaki doğru tercih yönlendirmelerinin ilk basamağını bu nedenle seçmeli dersler seçimi oluşturur. Bu seçim öncesinde öğrencilere “Akadenik Benlik Ölçeği ve Mesleki Eğilim Envanteri” uygulanır. Ölçek ve envanter sonuçları okul öğretmenler kurulunda değerlendirilir, bu sonuçlar ve öğretmenlerin önerileri öğrenci ve velilerle paylaşılır. Bu yolla öğrenci kendisine en uygun alandaki dersleri seçerek eğitimine devam eder.
    Doğru tercih yönlendirmelerinin ikinci basamağını da 12. Sınıf öğrencilerinin üniversite sınavı sonuçlarına göre yapılan tercih işlemi oluşturur. Öğrencilerin Türkiye genelindeki başarı sırası temel alınarak istek, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda, ebeveyninin de görüşü alınarak tercih yapmaları sağlanır.

  • Öğrencilerin sınav sürecinde gelişmelerini takip etmek amacıyla konu, ünite ve deneme sınavları yapılır. Yapılan her sınavın sonuçları arşivlenir; öğrencinin puan grafikleri düzenli olarak takip edilir. Öğrenci, girdiği sınavlarda puanını istikrarlı bir şekilde yükseltiyorsa motive edilerek çalışmaları desteklenir. Puan takip grafiğinde öğrencinin akademik başarısı düşmüşse, zaman kaybetmeden öğrenciyle hem danışman öğretmen hem rehberlik servisi görüşür. Sorunun kaynağı tespit edilir. “Özel hayatın gizliliği ilkesi” çerçevesinde sorun öğrenci-öğretmen-idare ve veliyle hızlı bir şekilde çözülür, öğrenci tekrar sınava hazırlık çalışmalarına devam eder.

  • Üniversiteye hazırlık ve tercih süreci ile ilgili resmi kanallarla okulumuza ulaşan yayınlar, afişler, rehberlik servisimizce hazırlanan rehberlik bilgileri ve broşürler vb. çalışmalar panolarda güncellenerek sergilenir.

s.s.s

  • Öğrencilerimizin kendilerini evderindelermiş gibi hissetmelerini isteriz. 9. sınıfa başlayan öğrencilerimiz için bir oryantasyon programı uygulanmaktadır. Sene başında her sınıfımıza bir sınıf rehber öğretmeni atanarak, rehber öğretmenimiz ile birlikte öğrencilerimizle birebir ilgilenilir. Böylece öğrencilerimiz arzu ettikleri zaman bir yetişkin ile yaşadıklarını paylaşabilirler.

  • Eğitim-öğretim süreci velilerle ortaklaşa bir ekip çalışması halinde yürütülür. Dolayısı ile öğretmenlerimiz velilerimiz ile iletişime her zaman açıktırlar. Bireysel bilgi alışverişleri dışında her dönem Veli Toplantıları ile öğrencilerin gelişimleri rehberlik birimi tarafından yaş gruplarına göre yapılan çeşitli çalışma ve testler yine okul yönetimi ve rehber öğretmen aracılığı ile velilerimizle paylaşılmaktadır.

  • Küçük! Okulumuzda her sınıftan bir şube bulunmaktadır. 9 ve 10. sınıflarımıza maksimum 24 öğrenci alınır. 11. sınıftan itibaren öğrencilerimizin yöneldikleri alanlara göre sınıf mevcutları değişir. Örneğin dil alanına 5, sayısal alana 9, sözel alana 10 öğrenci yönelebilir, bu da üniversiteye hazırlıkta öğrenciye çok önemli bir avantaj sağlar.

    Öğrencilerin üniversite sınavlarındaki başarı oranı nedir?

    Lise öncesi eğitim sürecinde sorumluluk bilinci ile meraklı, hevesli ve öğrenmeye açık olarak yetişmiş öğrenciler için lise yılları hayalerini, arzularını ve hedeflerini belirleyecekleri yıllardır. Okulumuzda üniversiteye hazırlık dönemi oldukça sıkı tutulur. Rehberlik servisimizin çalışmaları ile öğrencilerimizin ilgi alanları ve beceriler ortaya çıkarılarak, öğrencilerimiz ile hedefler belirlenir. 11 ve 12. sınıflarda yoğun bir akademik çalışma temposu ile öğrencilerimiz bire bir izlenir. Bugüne kadar lisemizden mezun ettiğimiz öğrencilerimiz sınavlarda önemli başarılar göstermişler ve arzu ettikleri okul ve bölümlere yerleşmişlerdir.

  • Anadolu Lisemiz ara sınıflarına kontenjanların uygun olması durumunda ara dönemde öğrenci nakli yapılabilir. Öğrencinizin 8. sınıf sonunda girdiği genel sınav puanına bakılarak nakli gerçekleştirilecektir.

Okul Saatleri: 08.50 - 16.25 saatleri arasında eğitim-öğretim verilir, 12.15 - 13.10 saatleri arasında öğle teneffüsü yapılır.

Etüt Saatleri: Okul sonrası 16.40 - 18.10 saatleri arasında uygulanır.

 
#
Tamam