#EVDEKAL ETKİNLİK KILAVUZU

Dünyanın büyük bir bölümünü etkisi altına alan ve son günlerde ülkemizde de etkisini giderek artırmaya başlayan corona salgınına karşı dünyada ve ülkemizde hem devletimiz hem de sorumlu davranan vatandaşlarımız çok önemli tedbirler alıyor. Bu tedbirler kapsamında zorunlu olmadıkça evden çıkmayarak hem kendimizi ve ailemizi koruyor hem de büyük bir salgın yaşanmasının önüne hep birlikte geçmeye çalışıyoruz.

Evde kaldığımız ve daha çok birbirimizle temas içinde olduğumuz bu süreç, çocuklarımızla daha yakından ilgilenebileceğimiz önemli bir fırsat. Bu fırsatı çocuklarımızın beden ve psikolojik sağlıklarını koruma ve geliştirme yönünde değerlendirebilmemiz için Mizmer ekibi olarak bizler; Dokuz Tip Mizaç Modeli çerçevesinde uzun yıllardır yaptığımız çalışmaları siz ebeveynlerle paylaşıyor olacağız. Bu noktada evde kaldığımız sürece biz ebeveynler ve çocuklarımızın keyifli ve kaliteli vakit geçirmesine yardımcı olacak bazı etkinlik önerilerimizi sizlerle paylaşıyoruz. Özellikle çocuklarımızın bu sürecini verimli bir şekilde geçirebilirsek, hepimizi etkileyen bu kaosu çocuklarımızın sağlıklı kişilik gelişimi için verimli bir sürece dönüştürebiliriz.

Tüm Türkiye’nin “EVDE KAL!” çağrısına uyması için sizlerle tecrübelerimizi paylaşmayı kendimize borç biliyoruz... Sağlık ve Sevgiyle... MİZMER

60-72 Aylık Çocuklarımız İçin Etkinlikler

ETKİNLİK 1: ETKİNLİK ADI: ŞARKI ÖĞRENİYORUZ Yaş Grubu: 60-72 AY Etkinlik Türü: Zihinsel Yetenek Gelişimi Etkinliğin Amacı: Çocuğunuzun Bilişsel-Duyum (Veri Hafızası) Yetenek Alanlarının Gelişmesi [Bilişsel veri toplama, kısa süreli hafıza becerilerinin gelişmesi]

Kazanımlar:

1. Mevcut nesne/durum/olaya dikkatini verir.

2. Zihnine kaydettiği verileri hatırlar. Göstergeler 1.1. Şarkı söylenirken kendi sırasını kaçırmaz. 1.2. Söylenenleri dikkatle dinler. 2.1. Dinlediklerini bir süre sonra yeniden söyler/tekrar eder. 2.2. Şarkıya ait hareketleri hatırlar.

Materyaller: Müzik çalar, şarkı (Ceviz Adam vb.).

Etkinlik: Ebeveyn olarak, çocuğunuzun yaş grubuna uygun bir şarkı seçebilirsiniz (Örneğin; Ceviz adam) ve çocuğunuzla karşılıklı oturabilirsiniz. Müzik çalardan şarkıyı açıp çocuğunuzla birlikte bu şarkıyı birkaç defa dinleyebilirsiniz. Çocuklarla birlikte şarkının sözlerine hareketler oluşturabilirsiniz. Ardından, sırayla şarkıdan bir bölümü bir sizin söyleyeceğinizi diğer bölümünü onun söyleyeceğini belirtebilirsiniz. Bu şekilde şarkıyı sırayla söyleyerek ve kararlaştırdığınız hareketleri sırayla yaparak (Örneğin, Ceviz adam şarkısının hareketleri) hep birlikte şarkıyı tamamlayacağınızı belirtebilirsiniz. Ayırdığınız bölümler, şarkının uzunluğuna göre 1-2 cümle olabilir. Bölüm dağılımını yaptıktan sonra, müzik çalardan tekrar şarkıyı başlatabilirsiniz. Sırası geldiğinde işaret ederek ve hatırlatmalarda bulunarak şarkıyı hep birlikte tamamlayabilirsiniz. Çocuğunuz, kendi bölümünü öğrenene kadar denemeler devam edebilir. Ardından bölümler arasında değişim yaparak çocuğunuzun şarkıyı ve hareketleri öğrenmesini sağlayabilirsiniz. Dilerseniz evdeki diğer üyelerle bölümleri paylaşarak da şarkıyı ve hareketleri yapabilirsiniz.

ETKİNLİK 2: ETKİNLİK ADI: DUYGUNUN RESMİNİ ÇİZELİM Yaş Grubu: 60-72 AY Etkinliğin Amacı: Çocuğunuzun Duygusal-Biliş (Duyguyu Anlamlandırma) Yetenek Alanlarının Gelişmesi [Duyguları anlamlandırma, duygusal yaratıcılık, sanatsal aktarım, estetik algı ve tasarım becerilerinin gelişmesi] Etkinlik Türü: Zihinsel Yetenek Gelişimi

Kazanımlar:

Temel duyguları bilir. 2. Duyguları ifade eder. Göstergeler: 1.1. Kendi duygularını isimlendirebilir. 1.2. Başkalarının duygularını isimlendirebilir. 1.3. Duyguların nedenlerini söyleyebilir. 1.4. Duyguların sonuçlarını söyleyebilir. 2.1. Seçtiği duygunun resmini yapar. Materyaller: Duygu temalı resimler, A4 kâğıtları, boya kalemleri.

Etkinlik: Temel duygulardan her birini (Mutluluk, üzüntü, korku, şaşkınlık, öfke, utanç) temsil eden birer adet resmi çocuğunuzun görebileceği şekilde masaya koyabilirsiniz. Çocuğunuzla kısaca bu duyguların ne olduğu, hangi zamanlarda ve olaylarda daha çok hissedebileceği gibi konularda sohbet edebilirsiniz. Daha sonra çocuğunuzdan bu duygulardan birini seçmesini, seçtiği duygu ile ilgili bir resim yapmasını isteyebilirsiniz. Çocuğunuz resmini tamamlandıktan sonra çocuğunuza, seçtiği duyguyu daha önce yaşayıp yaşamadığını ve hangi durumda yaşadığını sorarak sohbet edebilirsiniz. Ardından, çocuğunuza “Duygularını tanımaya çalıştığın ve bunları resimle bana gösterebildiğin için seni takdir ediyorum.” deyip resmini buzdolabına asabilirsiniz.

ETKİNLİK 3: ETKİNLİK ADI: TAKLİT ET Yaş Grubu: 60-72 AY Etkinlik Türü: Zihinsel Yetenek Gelişimi Etkinliğin Amacı: Çocuğunuzun Hareketsel-Duygu (Harekete Yönelme) Yetenek Alanlarının Gelişmesi [Hareket seçiciliği, taklit yapma, harekete yönelme, itim veya çekim duyma becerilerinin gelişmesi]

Kazanımlar: 1. Fiziksel hareketleri gözlemler. 2. Fiziksel hareketleri taklit edebilir. Göstergeler: 1. Bir başkasının hareketlerini izleyerek gözlemler. 2.Bir başkasının fiziksel hareketlerini taklit eder. Materyaller: Bir kutu/kura torbası, ortak tanıdığınız kişilerin fotoğrafları.

Etkinlik: Ebeveyn olarak, her birinde ortak olarak tanıdığınız kişilerin (Çocuğunuzun sınıftaki arkadaşı, anneannesi, dedesi, amcası, komşunuz gibi) fotoğrafını bir kutunun/kura torbasının içine atabilirsiniz. Çocuğunuzdan içinden rastgele bir tane fotoğraf alıp size göstermeden o kişinin taklidini yapmasını isteyebilirsiniz. Siz de taklit ettiği kişiyi bilmeye çalışabilirsiniz. Bildiğiniz taktirde taklit sırası size, tahmin etme sırası ise çocuğunuza geçer. Siz ya da çocuğunuz taklit edileni bulamadığınızda, taklit edilen kişinin bir özelliğini birbirinize ipucu olarak verebilirsiniz (Örneğin; uzun boylu, güzel resim yapıyor, esprili vb.). 3 ipucundan sonra taklit eden kişi bulunamazsa birbirinize bu kişinin kim olduğunu söyleyebilirsiniz. Bu şekilde eldeki kağıtlar bitene kadar etkinliği devam ettirebilirsiniz.

www.mizmer.com.tr sitesinden yazarın izniyle alınmıştır.

 
#
Tamam