Blog

Sağlıklı ve Dengeli Beslenelim Özel

25 Ekim 2017 By In Blog style

Sayın Velimiz,
Çocuğunuz çok hızlı bir büyüme ve gelişme dönemi içinde bulunmaktadır. Eskisinden daha fazla ev dışında beslenmektedir. Acaba çocuğunuzun büyümesi ve gelişmesi için gerekli olan besinleri ve bunlardan ne miktarda yemesi gerektiğini biliyor musunuz?

dengeli beslenme 1

Yoksa amacınız sadece çocuğunuzun karnını doyurmak mı?
Sizce, çocuğunuzun her sevdiği besin onun için yararlı mı? Çocuğunuzun beslenme alışkanlıkları, sağlığı, başarısı çocuğunuzun güçlü ve mutlu olmasını etkiler mi? Bu soruların cevaplarını merak ediyor ve çocuğunuzun sağlıklı büyümesini, gelişmesini ve okul başarısının artmasını istiyorsanız aşağıdaki önerileri dikkate alabilirsiniz.

dengeli beslenme 2 dengeli beslenme 3

 Kemikleri, dişleri ve kaslarının gelişimi, yaşına ve ağırlığına göre ideal boy uzunluğuna sahip olabilmesi için;
HER GÜN: 2-3 su bardağı süt veya yoğurt, 1 kibrit kutusu kadar peynir.

 Beyin gelişimi, hastalıklara karşı dirençli olması ve kansızlıktan korunması için;
HER GÜN: 2-3 köfte büyüklüğünde et, tavuk, balık, hindi veya 1 tabak kuru baklagil yemeği (kuru fasulye, nohut, mercimek vb) buna ilave haftada 3-4 kez 1 adet yumurta.

 Hastalıklardan korunabilmek, gözlerinin, dişlerinin, cildinin sağlığı ve sindirim sisteminin düzenli çalışması için;
HER GÜN: 5 porsiyon taze sebze veya meyve.

 Enerji sağlaması, sinir sisteminin güçlenmesi için;
HER GÜN: 4-6 orta dilim ekmek, 1 tabak pilav veya makarna, 1 kase çorba veya 1 orta dilim börek.

“Sağlıklı beslenme, sağlıklı çocukluk; sağlıklı çocukluk ise sağlıklı yetişkinlik demektir.”

dengeli beslenme 4

Ö N E R İ L E R

  • Çocuğunuzun günde 3 ana, 2 ara öğün olarak beslenmesine dikkat ediniz, öğün atlatmayınız.
  • Sabah kahvaltısı çocuğunuzun okul başarısı için önemlidir. Çocuğunuzu kahvaltı yaparak güne başlatınız.
  • Ara öğünlerde çocuğunuzun sağlıklı beslenmesi için meyve, ayran, süt, taze sıkılmış meyve suları; ev yapımı peynirli sandviç, kek veya poğaça gibi besinleri tercih ediniz.
  • Yemeklerinizde iyotlu tuz kullanınız, iyotlu tuzu koyu renkli cam kavanozda ağzı kapalı olarak saklayınız. Tuzu yemeğe ocaktan indirmeye yakın katınız ve yemeği pişirdiğiniz kabın ağzını kapalı tutunuz. Aşırı tuz tüketiminden kaçınınız.
  • Çocuğunuzun vücudunun düzenli çalışması için günde 1 - 1,5 litre su/sıvı tüketmesini sağlayınız.
  • Çocuğunuzun vücut ağırlığındaki değişikliklere (şişmanlık, zayıflık) dikkat ediniz, gerektiğinde bir sağlık kuruluşuna başvurunuz.
  • Çantasında; süt, ayran, meyve suyu, peynir, meyve, ekmek, taze sebze, meyve, haşlanmış yumurta, et (köfte, balık, tavuk eti), kek, kurabiye veya poğaça gibi yiyeceklerin bulunmasını tercih ediniz.
  • Çantasının temizliğine çok dikkat ediniz.
  • Çocuğunuzu, açıkta satılan besinleri almaması konusunda uyarınız.
  • Çocuğunuza yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandırmak için örnek olunuz. Çocuğunuzun şeker ve yağ içeriği yüksek besinler (cips, kızartmalar, şekerlemeler, kolalı ve gazlı içecekler v.b.) yerine, besleyici değeri yüksek besinleri tercih etmesini sağlayınız.
  • Çocuğunuza el yıkama ve diş fırçalama alışkanlığını kazandırınız.
  • Çocuğunuzun televizyon ve bilgisayar karşısında daha az zaman harcamasını sağlayınız ve hareketli bir yaşam sürmesine dikkat ediniz. Çocuğunuzu herhangi bir spor dalı ile ilgilenmesi konusunda destekleyiniz.

Sevil USTA - Rehber Öğretmen

Okunma 140 defa Son Düzenlenme Çarşamba, 25 Ekim 2017 18:34
Yorum eklemek için giriş yapın

İletişim

  • Telefon: +90 (312) 282 08 08

Sosyal Ağlar

Sosyal ağlardan bize ulaşmak için

 

Buradasınız: Home Blog Sağlıklı ve Dengeli Beslenelim