NE? NEDEN? NASIL? NİÇİN? NE ZAMAN?

Sevgili Öğrencilerim,

Tüm dünya, Covit 19 salgın ve izolasyon süreciyle ilgili yeni bir hayata adapte olmaya çalışırken, bu süreçte biz, öğrencilerimizle, uzaktan eğitim öğrenme yolculuğumuzda kaliteden ödün vermeden, emin adımlarla yürümekteyiz.

Okulumuzda daha önce birçok kez uzaktan eğitim etütleri yapılsa da bu kadar uzun süre eğitimi uzaktan sürdürmemiştik. Yaklaşık bir yıldır uygulanan kısıtlama ile evde daha fazla zaman geçiren öğrencilerin hayatında boşluklar oluştu. Bu ise öğrencilerde stres ve motivasyon bozukluğuna neden oldu. Kimi öğrenciler kendi ilgisi,  yeteneği, yaratıcılığı ve imkânınca bu boşlukları doldurdu. Kimisi kendini geliştirici etkinliklerle zaman geçirirken kimisi ne yapacağını bilemedi; bilgisayara-telefona yöneldi. 

Bir öğrenci isterse yaşadığı tüm olumsuzlukları tersine çevirebilir, motivasyonunu arttırabilir. Bunun iki yolu vardır: Farkındalığı arttırmak ve iç motivasyonu geliştirmek.

 Farkındalığı arttırmanın en güzel yolu; insanın zaman zaman vicdanına “Ne? Neden? Nasıl? Niçin? Ne zaman? gibi” anlamlı sorular sormasıdır:

-Hedefim ne?

-Neden bu hedefe ulaşmak istiyorum?

-Hedefime ulaşmak için birinci dönem ne yaptım?

-Şu ana kadar yaptığım çalışmalardan memnun muyum?

-Nasıl çalışsaydım daha verimli olurdum?

-Niçin yeteri kadar çalış(a)madım?

-Birinci dönem çalış(a)madıysam ne zaman çalışmaya başlayacağım?.... Sorular çoğaltılabilir. 

Sevgili öğrenciler, salgın dönemi olumsuzluklarını isterseniz kendi lehinize çevirebilirsiniz. Tüm günü ziyan ederek anlık keyif alacağınız şeylerle uğraşmaktansa beyninizi zorlayacak yeni bilgiler öğrenmeniz sizin lehinize olacaktır. Biliyorsunuz, öğrendiğiniz her yeni bilgi, beyninizin dopamin salgılamasını sağlar.  Beyniniz dopamin salgıladığında yeni bir bilgi öğrenmekten keyif alırsınız. Beyniniz size “Ne yapıyorsan aynısını tekrar yap!” komutu verir. Dolayısıyla sürekli dopamin salgılamak için içten motive olmuş olursunuz.  Unutmayın ki başarıya, “Azimle çalışan yani zoru seçen insan” ulaşır. Kolay olanı, konforu seçen insanlar maalesef hiçbir açıdan gelişemez. 

Motivasyonla ilgili ikinci durum şöyledir: Bir türlü motive olamayan öğrenci, motivasyon denilen şeyin vahiy gibi kendiliğinden gelmesini bekler. Bu, yanlış bir tutumdur. Çünkü siz harekete geçmeden o motivasyon asla size gelmeyecektir. 

Doğru olan düşünce şöyledir: Bir çalışma programı yapılır. (Yapılamıyorsa rehberlik servisine başvurulabilir.) Günlük olarak yapılması gereken işleri yapmak ve çalışılması gereken dersleri çalışmak üzere harekete geçilir. Evet, bunu yapmak içinizden gelmiyor olabilir. Yine de kendinizi zorlar ve yapar, bitirirsiniz. Her çalışmadan sonra üzerinizden bir yük kalkmış gibi rahatlarsınız. Bu,  beyinde dopamin salgılanmasına yol açarak mutlu olmanızı sağlar. Mutluluk halini sürdürmek için istikrarlı bir şekilde çalışmalarınızı sürdürürsünüz. Vicdanınız da rahat eder, uzun vadede hedeflerinize bir adım daha yaklaşmış olursunuz.

Şimdi vicdanınızın sesini de dinleyerek gerçekçi bir çalışma programı yapmanızı öneriyorum. Program içinde derslerinize, yapmak istediğiniz etkinliklere, kendinize ve ailenize yeterli zaman ayırmalısınız. Çünkü hayatımızı dolduran bu alanların tamamı önemlidir ve bu alanlar bütünsel sağlığı dolayısıyla akademik başarıyı etkiler. Ders programını oluştururken kendinizi tartın; hangi derste iyi,  hangi derste yetersiz olduğunuzu düşünün. Hayatınızda dengeye ulaşmanın yolu ortada: Fazlalıkları azaltmak, yetersizlikleri tamamlamak. Yetersiz olduğunuz ders konularının tekrarını günlere bölerek yapabilirsiniz. Pekiştirmek için konuyla ilgili testler çözebilirsiniz. İyi olduğunuz derslerde ise, test çözerek eksiğinizin olup olmadığını anlayabilirsiniz. Ders dışı boş zamanlarınızda can sıkıntınızı giderecek aynı zamanda sizi geliştirecek etkinliklere yönelebilirsiniz. Bunlar neler olabilir?

-Uzun süredir aramadığınız birini aramak,

-Zaman bulamadığınız için birikmiş işleri yapmak,

-Photo shop, autocat, bilgisayar yazılımı ve bilgisayar oyunları gibi ücretsiz kurslar almak,

-Ücretsiz hızlı okuma kurslarına katılmak, sesli kitap dinlemek,

-Eski eşyalardan veya atıl plastiklerden yeni bir şey üretmek,

-Sanatın,sporun dalı ile ilgilenmek, enstrüman çalmak,

-Her gün en az bir iki köşe yazısı okumak, okuduktan sonra bunu tartışmak,

-Hafıza ve dikkat geliştirici aktiviteler yapmak,

-Fotoğraflı bir günlük tutmak; öykü, makale, deneme yazmak,

-Bitki yetiştirmek, (Evde tüketilen meyve ve sebze çekirdeği veya dalını dikmek)

-Öz değerlendirme yapmak,

-Geleceğin meslekleri hakkında araştırma yapmak,

-Online ortamda arkadaşına bir konu anlatmak,

-Kısa film çekmek, motivasyon videoları izlemek,

-Eski ve kullanılmayan eşyaları  satmak veya ihtiyacı olan birine vermek……

Sevgili öğrenciler bu listeyi uzatabiliriz. Ancak asıl amacımız ikinci dönemin uyanış döneminiz olması. İsteğimiz ve dileğimiz; ikinci döneme sağlığımızı koruyarak büyük bir enerji ve motivasyonla girmeniz. 

 Hepinizi sevgiyle kucaklayacağımız günleri sabırsızlıkla bekliyoruz. Sağlıcakla kalın.

 

                               ÖZEL ALTIN EĞİTİM KURUMLARI- REHBERLİK SERVİSİ- SEVİL USTA- 2020-2021

 
#
Tamam