Ana Sınıfı Rehberlik Programı

1. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

 

BİR EŞ TUT

Okula ve çevreye uyum

Sosyal çevresiyle ilgili farkındalık düzeyinde yükseltme,

ifade edici dil becerileriningelişimini destekleme.

2. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

ÇİÇEK BUKETİ

Okul ve çevreye uyum

Sınıf kurallarına uyar.

3. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

ACİL NUMARALAR

Güvenli ve sağlıklı hayat

Acil durumlarda nerelerden ve kimlerden yardım alınabileceğini ifade eder.

4. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

 

SOFRAYI KUR

Toplum ve aile

Öğrencilerden farklı engellere sahip olan bireylerle daha iyi ilişkiler kurabilme

ve onları daha iyi anlayabilmelerini sağlama ve grupla iş yapabilme becerisini geliştirme.

5. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

6. Kazanım:

GÖKKUŞAĞI

Kişiler arası iletişim

Paylaşmanın önemini açıklamak.

6. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

CİNSİYETLERİ MESLEKLERLE EŞLEŞTİRME

Eğitsel ve mesleki gelişim

Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin kendi ön yargılarına ilişkin farkındalık kazanmalarını sağlamak.

7. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

DUYGUNU ANLAT

Kişiler arası ilişkiler

Öğrencilerin duygularını tanımalarını sağlamak.

8. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

ADAM KIRPMACA

Kendini bul

Öğrencilerin duygusal zorbalığın etkisini anlamalarını sağlamak.

9. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

MESLEKLER KONUŞUYOR

Yeterlik Alanı: MESLEKİ GELİŞİM

Bütün mesleklerin gerekli ve önemli olduğunu fark eder.

10.Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

MANAVDA BİR GÜN

İletişim

Öğrencilerin iletişim engelleri ve aktif dinlemenin önemini anlamalarını sağlamak.

11. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

YARDIM İSTEME

Güvenli ve sağlıklı hayat

Öğrencilerin yardım isteme becerisini geliştirmek

12. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

KİM YOK?

Kişiler arası ilişkiler

Düşünme yeteneği ve hafızasını destekleme, çevresiyle ilgili farkındalığı artırma, arkadaşlarını daha iyi tanıma.

13.Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

İYİ DİNLEYİCİ KÖTÜ DİNLEYİCİ

Kişiler arası ilişkiler

Öğrencilerin iyi ve kötü dinleyicinin özellikleri ve nasıl bir dinleyici olduklarının farkına varmalarını sağlamak

14. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

DIŞLANMA

Kişiler arası ilişkiler

Öğrencilerin iletişim engelleri ve aktif dinlemenin önemini anlamalarını sağlamak.

15. Etkinliğin Adı:

Yeterlik Alanı:

Kazanım:

ÖFKEYLE BAŞETME

Okula ve çevreye uyum

Öğrencilerin neden öfkelendiklerini ve öfkelendiklerinde neler yaptıklarını fark etmelerini

ve öfkelerini sağlıklı bir biçimde ifade etmelerini sağlamak.

 Ayrıca aşağıdaki etkinlikler ve ölçekler uygulanmaktadır.

  • Gessel görsel algı testi uygulaması (birinci ve ikinci dönem).
  • Bir insan çiz testi.
  • Aile resmi.
  • Dikkat artırma beceri etkinlikleri.
  • Sabır becerilerini geliştirme etkinliği.
  • Frankfürter dikkat ve algı testi uygulaması (1. ve 2.dönem-üç hafta).
  • Görsel ve işitsel hafızalarını geliştirme etkinliği.
  • Dil gelişimi etkinlikleri.
  • Olumsuz durumlara çözüm üretme becerilerini geliştirme etkinlikleri (balık kılçığı yöntemi).
  • Değişik düşüncelerin renklerle uyumunu fark etme etkinliği (altı şapka düşünme yöntemi).
  • Empati ve hoşgörü becerilerini geliştirme etkinlikleri.
  • Sevgi çiçeği ile aileye mutluluk iletisi göndermek.
  • Sözlü ve sözsüz iletişim etkinlikleri ( ayna ve resimleme çalışması).
  • Bireysel dikkat artırma çalışması (aile ile birlikte kitap takibi).
  • Metropolitan okul olgunluk ölçeği (ikinci dönem sonu).
  • Bireysel rehberlik.

İletişim

  • Telefon: +90 (312) 282 08 08

Sosyal Ağlar

Sosyal ağlardan bize ulaşmak için

 

Buradasınız: Home Rehberlik Programı