2008 - 2009 ÖĞRETİM YILI EKO-OKULLAR PROJESİ I. DÖNEM RAPORU

KONU : SU
ÇALIŞMA SÜRESİ : 2 YIL
EYLÜL : Hülya R. Karasu, Nesrin Berbercan, Nilgül Demirdoğan, Feride Gündoğdu ve Aslı Eren öğretmenlerimiz EKO-OKUL Komitesine seçildiler. Müfredat çalışmaları çerçevesinde, İngilizce dersine 7A sınıfı “Deniz altındaki batıklar, antik kent ve yerleşim yerleri” , 5A sınıfı Fen ve Tek. Dersinde “Suyun Vücudumuz içim önemi”, 6A sınıfı Fen ve Tek. Dersinde “Sindirimde suyun önemi” konularını işlediler.

image001

EKİM : Eylem planı müfredata uygun bir biçimde hazırlandı, konular belirlendi. Okulumuzun internet sitesinde konu ile ilgili bölüm hazırlanarak, öğrenci ve velilerimizin bilgisine sunuldu. Eko-okul panosunun içeriği belirlendi. Ekokul timini oluşturacak öğrencilerin seçimi yapıldı. Müfredat çalışmaları çerçevesinde, 3A sınıfı Hayat Bilgisi dersinde “Kişisel bakım”, 5A sınıfı Fen ve Tek. Dersinde “Yağmur, kar, buz, sis ve bulutların su olduğu”, 6A sınıfı Fen ve Tek. Dersinde “Bitkilerin suya olan ihtiyaçları”, 7A Fen ve Tek. Dersinde “Suyun Vücut için önemi” konularını işlediler.

image002

KASIM: Eko-okul komitesi tarafından, su tasarrufu nedir? Evimizde, okulumuzda ve ülkemizde nasıl yapılır konusu ay boyunca Cuma günleri okul çıkışlarında öğrencilere anlatıldı. Her törende ayrıca öğrencilerimiz su ve enerji tasarrufu konusunda sloganlar hazırladılar ve okulumuzun eko-ilkesini tekrar ettiler. Evlerde su kullanımı ile ilgili olarak velilerimize anket uygulandı. Anket sonuçları Fen ve Teknoloji Zümresi tarafından değerlendirilerek, geri bildirimi yapıldı. Teknoloji ve Tasarım Zümresi okulumuzun üç aylık su tüketimini panoda sergiledi. Müfredat çalışmaları çerçevesinde, 1A sınıfı İngilizce dersinde “The Sea” ve 7A sınıfı İngilizce dersinde “Yenilenebilir enerji kaynakları, çevre, deniz ve su kirliliği” konularını işlediler.

ÖZEL ALTIN EĞİTİM İLKÖĞRETİM OKULU EKO-OKULLAR PROJESİ ANKET UYGULAMASI SONUÇLARI

1-Evde kaç kişisiniz? 2 kişi 3-4 kişi 5 kişi
-1- -79- -11-
2- Ayda ortalama kaç metreküp su tüketiyorsunuz? 10-15 16-20 21-30
-22- -49- -12-
3-Haftada kaç kez banyo yapıyorsunuz? 1 kez 2-3 kez Her gün
-1- -81- -9-
4-Ne kadar süre ile duşta kalıyorsunuz? 5-10 dk 15-20 dk Daha fazla
-36- -50- -4-
5-Arabanızı ne sıklıkta yıkatırsınız? 1-2 hafta 3-4 hafta Daha uzun
-24- -37- -21-
6-Tuvaletinizin sifonunu ekonomik kullanıma ayarladınız mı? Evet Hayır Düşünmedim
-57- -23- -11-
7-Sebze yıkadığınız suları başka işlerde kullanıyor musunuz? Hayır Tuvalete dökerim Balkon yıkarım
-64- -12- -11-
8- Sıcak suyunuzu ilk açışınızda ısınana kadar akan suyu başka bir yerde kullanmak üzere bir kaba dolduruyor musunuz? Evet Hayır Bazen
-46- -22- -24-
9-Balkonunuzu siliyor musunuz, yıkıyor musunuz? Siliyorum Yıkıyorum Bazen silip, bazen yıkıyorum
-33- -19- -39-
10- Perdelerinizi hangi sıklıkta yıkarsınız? Ayda bir Üç ayda bir Altı ayda bir
-18- -53- -19-

 

ARALIK : Tüm zümreler tarafından Suyun canlılar için önemi konusunda afiş ve pano çalışmaları yapıldı. Eko-timimiz okulumuzdaki tüm muslukları kontrol ederek, bozuk olanları tespit etti ve teknik servisimiz bu muslukları onardı. Teknoloji ve Tasarım Zümresi tarafından “Su Yaşamdır” resim yarışması düzenlendi. Tüm resimler okulumuzun değişik bölümlerindeki panolarda sergilendi. Yarışma sonucunda Ece Ünal, Selenay Yakın ve Begüm Baş ilk üç sırayı aldılar. Öğrencilerimize başarı sertifikaları kurucumuz Sayın Şebnur Altın tarafından verildi. Sosyal Bilgiler Zümresi tarafından “Şifalı sularımız” ve Türkçe zümresi tarafından “su ile ilgili özdeyişler ve atasözleri” çalışmaları yapıldı ve öğrencilerimiz bu konulardaki araştırmalarını panolarda sergilediler. Müfredat çalışmaları çerçevesinde 1A sınıfı Hayat Bilgisi dersinde “Kaynaklar olmasaydı”, 2A sınıfı Hayat Bilgisi dersinde “Kaynaklar Tükenebilir”, 2A sınıfı Türkçe dersinde “Üretim, tüketim, verimlilik”, 3A sınıfı Türkçe dersinde “Kar tanesinin öyküsü”, 4A sınıfı Türkçe dersinde “Su deyip geçmeyelim”, 5A sınıfı Türkçe dersinde “Haydi banyoya, su hayattır”, 8A sınıfı Fen ve Tek. Dersinde “Sert su, yumuşak su, su arıtımı”, 5A sınıfı Sosyal Bilgiler dersinde “Akarsularımız, suyun önemi” konularını işlediler.
"SUYAŞAMDIR" konulu resim yarışması yapıldı. İlk dört resim belirlendi; ödüllendirildi.

OCAK : Eko-okul komitesi tarafından “Kentimizin suyu nereden geliyor ve yakınımızdaki barajlarımız” konularında öğrencilerimizden araştırma istendi ve çalışmalar panolarda sergilendi. Bilişim Teknolojileri Zümresi tarafından okulumuzun su faturaları incelenerek, su tüketim grafikleri hazırlanarak panolarda sergilendi. Eko-okul komitemiz 1. Dönem faaliyet raporunu hazırladılar. 

sudegerli yazi

1. DÖNEMDE YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALARDAN ÖRNEKLER
• Suyun canlılar için önemi sınıflarda değişik çalışmalarla vurgulandı.

• Resim öğretmenimizin rehberliğinde atık malzemelerle sanatsal çalışmalar yapıldı. Öğrencilerimizden gelen yoğun ilgi üzerine bu çalışmaların yıl boyunca devam etmesine karar verildi.

• Atık pillerin toplanmasında TAP ile işbirliğimiz devam etmektedir.

PANOLARIMIZDAN GÖRÜNTÜLER

panodan05

İletişim

  • Telefon: +90 (312) 282 08 08

Sosyal Ağlar

Sosyal ağlardan bize ulaşmak için

 

Buradasınız: Home 2008-2009 Rapor-1